Obecnie żyjemy w czasach, w których media społecznościowe odgrywają dużą rolę w naszym życiu. To tam szansę zakwitnąć mają osoby, które nie byłyby w stanie prowadzić swojej działalności bez użycia Internetu. Mowa szczególnie o blogerkach modowych. Trend na zdawanie relacji z pokazów i publikowanie zdjęć modnych stylizacji pojawił się nagle i zawrócił w głowach kobiet. Jaki jest sens w śledzeniu działań blogerek modowych?

Nie tylko high fashion

Moda na prowadzenie swojego bloga przypłynęła do nas zza oceanu. Pierwsze blogerki publikowały zdjęcia stylizacji w Internecie, chcąc stanowić inspirację dla kobiet z całego świata. Początkowo nie były traktowane poważnie, ponieważ najczęściej blogerkami były dziewczyny, jak każde inne. Charakteryzowała je jedynie odwaga, dzięki której publikowały w sieci zdjęcia oraz wyczucie stylu, ponieważ nie można odmówić im umiejętności w doborze stroju. Z czasem zyskały status celebrytek, które obecne są na wielkich pokazach mody, albo zapraszane na okładki popularnych gazet. Zabiegają o nie również cenieni projektanci, wysyłając darmowe produkty w zamian za reklamę w mediach społecznościowych.

Polska scena blogowa

Jeśli chodzi o rodzime blogerki, to sprawa wygląda bardzo dobrze. Jako najpopularniejsze z nich najczęściej wskazywane są Jessica Mercedes, Maffashion oraz Macademian Girl. Na swoich profilach w mediach społecznościowych skupiają miliony fanów, a zdjęcia publikowane w sieci natychmiast stają się szeroko komentowane. Zarabiają na tym co robią, a więc na sesjach zdjęciowych, recenzji produktów od marek, czy ich reklamowaniu. Podróżują po świecie i stanowią wyrocznie stylu, dzięki którym kobiety z każdego miejsca w kraju mogą śledzić trendy w stolicach mody. Proponują nie tylko drogie stylizacje, dzięki czemu śmiało można korzystać z ich porad.